מבנה הסיפור

להרבה אנשים יש רעיונות טובים בראש, אבל כאשר יושבים לכתוב הם מתבלגנים וכבר אי אפשר לדעת מה הנכון ומה לא. בסדנת מבנה הסיפור ופיתוח עלילה אני מציע לעשות סדר וארגון בכתיבה. להכיר את השלבים השונים, טכניקות ופרקטיקות מהטובות בעולם שיקלו עליכם את בניית הסיפור לכדי יצירה שלמה. 

זהו קורס מקיף של 12 מפגשים. בואו תלמדו את כל שלבי הסיפור. 

כל משתתפ/ת בסדנה מקבל/ת:

  • 12 מפגשים קבוצתיים.  
  • 2 מפגשים פרטיים (שעה)
  •  לינק ייחודי לשיעורי הסדנה.

לסדנה מומלץ  להביא מחברת או לפטופ לכתיבה (מה שיותר נוח.)
החומר הוא רב, ומניסיוני המוח אינו יכול להכיל את כולו בזיכרון.

בסדנה נדבר על מגוון סרטים, מחזות וסרטים. כגון:  
מחזאות - חשמלית ושמה תשוקה של טנסי ויליאמס, בית הבובות
סרטים-  קרמר נגד קרמר, מת לחיות,  ארמגדון.
סדרות - שובר שורות, משחקי הכס ועוד

חשוב לציין אין צורך להעמיק במחזות ובסרטים, יהיו כמובן דוגמאות ממבחר רב של דברים לכן זה תמיד טוב להתרענן ולקרוא אך ידיעת הסיפור באופן כללי יכולה להספיק בהחלט. אז אם אין לכן זמן לשקוע פנימה, קריאת תקצירים בויקיפדיה או IMDB  תספיק.

התשלום לסדנה הוא 2500 ש"ח (ניתן לשלם ב4 תשלומים) מזומן /  צ'קים / העברה בנקאית / אפליקציות (חשבונית ירוקה תשלח לכם במייל בתום הסדנה)

הסדנה הקרובה: ימי חמישי (בוקר) מתחילים 9.7 עד 1.10

הסדנה נפתחת במינימום של 6 אנשים

לכל שאלה על תוכן הסדנה ניתן לפנות אלי בטלפון - 0507208887 או לשלוח מייל להרשמה בתחתית העמוד



שאלות ותשובות

מי מיועדת הסדנה?  

לכל מי שרוצה להתמקצע בבניית סיפורים למחזה, תסריט, סדרה, קומיקס ומשחקי מחשב. לקורס עד היום הגיעו אנשים הרוצים לכתוב בכל פורמט. שחקנים הרוצים לשפר את הבנת ניתוח הטקסט, בימאים/יות שרצו לשפר את יכולת הבנת הסיפור ודרמטורגיה. אנשי יחסי ציבור שרצו למקסם את הסטוריטלינג שלהם. ואנשים שרוצים להבין יותר טוב את עולם התוכן. כגון סדרות, סרטים ומחזות. 

לאיזו רמה היא מתאימה?

הקורס מתאים לכל רמה. מגיעים לסדנה כותבים מתחילים, וכותבים מנוסים. אנשי מקצוע הרוצים לשפר את היכולת שלהם לפתח סיפור מההתחלה ועד הסוף. 

אז רגע, איך הקורס בנוי?  

הקורס בנוי בשיטה האמריקאית. בסדנה לומדים כלים בהם משתמשים הכותבים המקצועיים בעולם. לא קוראים חומרים במהלך הקורס. הקורס הוא קורס פרונטלי המבוסס על הרצאות, תרגילי כתיבה, והמלצות בית. 

מה קורה אם אני רוצה לכתוב בקורס?  

אין בעיה, אני נותן ליווי בסיסי במהלך הסדנה באמצעות המייל. מי שמעוניינים לנצל את הקורס על מנת להתקדם עם פרויקט ניתן לשלוח אחת לשבוע מייל עם חומרים.

מה קורה אם אין לי פרויקט כתיבה?

הרבה אנשים מגיעים לסדנה ללא פרויקט כתיבה. חלק עובדים עם הכלים בסדנה לשם תרגול, חלק מפתחים פרוייקט במהלך הסדנה, חלק עובדים על פרויקט חדש וחלק עובדים על פרויקט שכבר בפיתוח. 

מה קורה אם לא הגעתי לשיעור?

כל שיעורי הסדנה מוקלטים, כל תלמיד מקבל לינק לשיעורי הקורס, כך שניתן להשלים ואף לחזור על החומר הנלמד, כמו כן סיכומים נשלחים במידת הצורך. בנוסף ניתן לנצל את הפגישות האישיות להשלמת חומרים. 

מה זה המפגשים הפרטיים?

מטרת המפגשים הפרטיים היא להעניק עבודה פרטנית לתלמידי הקורס. במפגשים ניתן לעבוד על החומרים הקיימים או כל דבר הקשור בכתיבה. אין תוקף למפגשים האלו וניתן לנצל אותם בכל זמן. 

יש לי צורך בסדר וארגון החומרים או היכן להתחיל, הקורס יעזור לי בזה?

כמובן, ללמוד מבנה ופיתוח עלילה הוא העקב אכילס של רוב הכותבים. טכניקות לכתיבה, הבנה של סדרי עדיפויות, איך למקסם את הכתיבה הן חלק  מהותי מהסדנה. 

אני מעדיפ/ה לכתוב חופשי מבלי לתכנן ולראות מה יוצא, איך הכלים האלה יעזרו לי. 

יש שני סוגים של כותבים, אלה שמתכננים ואלה שכותבים חופשי. אלה שמתכננים ישתמשו בכלים לפני בניית הסיפור אלה שכותבים חופשי 

אני כותב/ת חומרים יותר ניסיוניים או פיוטיים האם הטכניקות האלו יכולות לעזור לי?

אשתמש במשפט "צריך לדעת את החוקים כדי לשבור אותם." אני לא מלמד חוקים אני מלמד עקרונות וכלים. השילוב בין הכלים יכול לייצר סיפורים קלאסיים וניסיוניים. אני בקיא בהרבה מאוד צורות של כתיבה. החל מקלאסי ועד לאוונגרד.


אנשים אומרים... 

"מעבר לזה שאני חושב שרועי איש מבריק ומעניין ומורה מצוין שתמיד מאפשר לשלוח לו מיילים חופרים עם מיליון שאלות – אני מרגיש שהסדנה נתנה לי המון כלים פרקטיים שאני משתמש בהם עד היום בכל מחזה שאני כותב. הם מאפשרים לי לזהות די מהר מה חסר בטקסטים שאני קורא או יוצר ומה יעזור לדייק בהם את הדרמה. והכי חשוב, אלה כלים שעוזרים לעבור את השלב הקשה של "ההתנעה", ולמצוא מה דרוש לי כדי להתחיל לכתוב. אני מאוד ממליץ על הסדנה, היא שינתה והשפיעה המון על האופן שבו אני עובד ויוצר, ואוסיף בכנות ובגילוי נאות שרועי אמנם לא שילם לי כדי להגיד את כל התשבחות האלה. אבל כן הכין לי פעם טוסט בחינם." 

(אורי אוריין. מחזאי ושחקן מבין עבודותיו - מול כולם.  היפה והחיה, שלושת המוסקטרים ועוד... )



זה עתה סיימתי את סדנת מבנה הסיפור שמעביר רועי מליח-רשף. ולא רק זה, אלא שבפעם הראשונה ב-35 שנותיי על כדור הארץ - מילאתי מחברת מתחילתה ועד סופה, באופן מסודר (יחסית) ונטול שרבוטי אי בודד (בערך), מדי שבוע, ובקפדנות ראויה להערכה לפחות על כך שהלילות הם נטולי שינה והנסיעה באופניים מיפו לאזור הבימה קופחת היא עד מאוד. וזו המחמאה הכי גדולה שאני יכול לתת לרועי ולסדנה, שהיא בכלל לא סדנת כתיבה, הסתבר, וטוב שכך. אני ממליץ עליה בחום בחום, לא רק למי שמתעתד לכתוב דבר-מה אלא אפילו ביתר שאת לכל עמיתי המוזיקאים והעובדים בשיר. היא מרחיבת אופקים, מדויקת ומעניינת, ורועי הוא נזיר זן נפלא מלא מסירות למלאכת הסיפור, ועוד יותר מכך למלאכת המבנה, מלאכת הבנייה, מלאכת ההבנה.  וההבנה אליה הגעתי היא שבשביל לשבת ולכתוב משהו, אני אצטרך לשבת ולכתוב משהו. צריך לרשום את זה איפשהו שלא אשכח.

(רועי ריק, חבר להקת הקולקטיב.)



"לשיעורים הראשונים עם רועי הגעתי מפוחדת, נמשכת לעולם הזה אבל עם אפס ניסיון בכתיבה. והנה אני, שנה אחרי, עם סדרה כתובה ותשוקה לכתוב עוד ועוד.
קיבלתי בקורס הרבה כלים ״תכלסיים״, כאלה שעזרו לי להתניע, בלי לחכות למוזה שתנחת עלי מהשמיים. כלים שנתנו לי המון בטחון ואומץ. מומלץ מומלץ מומלץ!!! " 

(נעמה בוגוט. שחקנית יוצרת.)



האווירה בסדנא היא אינטימית ומאפשרת חקירה. החומר מועבר בצורה בהירה, מקצועית ויחד עם זאת מלאת הומור. מה גם שתמיד אפשר לפנות לרועי בפרטי , לכל שאלה הכי קטנה.  אני הגעתי עם רעיון ויצאתי עם תיק הפקה של סדרה שכתבתי. ככה שאני מאוד מאוד ממליצה. 

(מאשה שמוליאן. שחקנית החיפאית ויוצרת)



"הסדנה היא שילוב מדויק בהבנת כתיבה דרמטית, דרך שיטה ומבנה פשוטים וחכמים, רועי הצליח להעביר לי טכניקה מצוינת לכתיבה, שנתנה לי מיד כלים לכתיבה והתפתחות ככתוב  וכבר מהשיעור הראשון אתה מרגיש התפתחת בכמה צעדים". 

(הראל מוראד. שחקן ובמאי. )



"אוגוסט , תל אביב. לחות וחום בלתי נסבלים, השעה כבר 9:46 ואני מאחרת לסדנה. . אני נכנסת לסדנא באיחור ועצבים. ואז לאט לאט, עם עזרה אדיבה מהמזגן, הקשב חוזר אליי ואני מתחילה להתהפנט . מסקפטיות ואנטי מוחלט, אני הופכת לתלמידה החננה שמסכמת הכול בקנאות (מעודי לא סיכמתי יותר משתי מילים בתולדותיי כתלמידה וסטודנטית .) בכל שבוע אני שותה בצמא כל מילה שנלמדת בקורס , כל פיסת מידע שרועי זורק לחלל החדר. הידע העצום שנדחס לתוך הסדנא שהלוואי-לא-תגמר-לעולם הזאת, הוא אוויר לנשימה לכל מי שכתיבה בנפשו. אם אני ממליצה ללכת על זה ? כן, נדמה לי שזה בהחלט משתמע מדברי." 

(נופר שיטרית. מורה לתיאטרון, מנהלת את קבוצת הדרמה קווין בפייסבוק וכותבת ספרי הדרכה לעבודה עם תלמידים)



 

* אנא הקלידו שם
* אנא הקלידו טלפון
* אנא הקלידו אימייל
אנא הקלידו שאלות